Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 04.07.2018, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.271.2018.1.IZ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.271.2018.1.IZ

Opodatkowanie wynagrodzenia za zrzeczenie się roszczeń, uznania za fakturę zaliczkową faktury, której zapłata następuje w drodze kompensaty, wystawienia faktury z wynagrodzeniem pomniejszonym o otrzymaną zaliczkę.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r. poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 17 kwietnia 2018 r. (data wpływu 8 maja 2018 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie

  • opodatkowania wynagrodzenia za zrzeczenie się roszczeń jest prawidłowe,
  • uznania za fakturę zaliczkową faktury, której zapłata następuje w drodze kompensaty jest prawidłowe,
  • wystawienia faktury z wynagrodzeniem pomniejszonym o otrzymaną zaliczkę jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 maja 2018 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek, o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania wynagrodzenia za zrzeczenie się roszczeń, uznania za fakturę zaliczkową faktury, której zapłata następuje w drodze kompensaty oraz wystawienia faktury z wynagrodzeniem pomniejszonym o otrzymaną zaliczkę.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

W dniu 1 stycznia 2015 r. została zawarta pomiędzy Spółką i Wynajmującym Umowa M. A. Obie spółki są czynnymi podatnikami podatku od towarów i usług. Umowa została zawarta na czas określony do dnia 31 sierpnia 2016 r. Przedmiotem Umowy było świadczenie przez Spółkę usług zarządzania obiektem handlowo - biurowym G..

Do zakresu obowiązków spoczywających na Spółce w ramach zarządzania obiektem, wchodziło m.in.: zarządzanie umowami najmu i nadzór nad prawidłowością ich wykonywania przez najemców, w szczególności: obliczanie czynszu, opłat za usługi lub innych opłat należnych od najemców z tytułu umów najmu, fakturowanie i prowadzenie bieżących rejestrów, dokumentujących wszystkie płatności należne oraz opłacone przez najemców, a także weryfikacja i kontrola, czy najemcy terminowo i regularnie wnoszą opłaty za najem, za usługi, niezbędne do korzystania z najmowanej powierzchni, media i inne płatności należne Wynajmującemu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00