Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 04.06.2019, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.109.2019.2.JO, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.109.2019.2.JO

Określenie momentu powstania obowiązku podatkowego dla dostawy towarów przesyłanych za pośrednictwem firmy kurierskiej. Data jaka powinna widnieć na fakturze jako data dokonania dostawy towarów w przypadku zawarcia przez Wnioskodawcę umowy transportowej z firmą kurierską. Wystawienie faktur korygujących w sytuacji uszkodzenia lub utraty towaru przez firmę kurierską przy uprzednim dostarczeniu faktury VAT kupującemu. Anulowanie faktur w sytuacji zniszczenia lub utraty towaru przez firmę kurierską. Wystawienie faktur korygujących w sytuacji doręczenia faktury kontrahentowi w sytuacji, zniszczenia lub utraty towaru przez firmę kurierską.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 28 lutego 2019 r. (data wpływu 6 marca 2019 r.), uzupełnionym pismem z dnia 16 maja 2019 r. (data wpływu 24 maja 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • określenia momentu powstania obowiązku podatkowego dla dostawy towarów przesyłanych za pośrednictwem firmy kurierskiej, przy założeniu, że brak jest uregulowania w drodze umowy lub regulaminu sprzedaży kwestii związanych z określeniem momentu przeniesienia własności produktu na kupującego (pytanie oznaczone we wniosku jako nr 1) jest prawidłowe;
  • daty jaka powinna widnieć na fakturze jako data dokonania dostawy towarów w przypadku zawarcia przez Wnioskodawcę umowy transportowej z firmą kurierską przy braku uregulowania w drodze umowy lub regulaminu sprzedaży kwestii związanych z określeniem momentu przeniesienia własności produktu na kupującego (pytanie oznaczone we wniosku jako nr 2) jest prawidłowe;
  • wystawienia faktur korygujących w sytuacji uszkodzenia lub utraty towaru przez firmę kurierską przy uprzednim dostarczeniu faktury VAT kupującemu (pytanie oznaczone we wniosku jako nr 3) jest prawidłowe;
  • anulowania faktur w sytuacji zniszczenia lub utraty towaru przez firmę kurierską przy założeniu, w drodze umowy lub regulaminu sprzedaży kwestii związanej z określeniem momentu przeniesienia własności produktu na kupującego poprzez wprowadzenie zapisu, że momentem dostawy towaru jest dostarczenie go do siedziby kupującego oraz odbiór towaru przez kupującego (część pytania oznaczonego we wniosku jako nr 4) ;
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00