Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 18.06.2020, sygn. 0112-KDIL3.4012.108.2020.2.EW, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL3.4012.108.2020.2.EW

Ustalenie czy wypłata ustalonej należności pieniężnej należnej w związku z rozwiązaniem umowy stanowi czynność podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 17 lutego 2020 r. (data wpływu 25 lutego 2020 r.) uzupełnionym pismem z dnia 11 maja 2020 r. (data wpływu 19 maja 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia czy wypłata ustalonej należności pieniężnej należnej w związku z rozwiązaniem umowy stanowi czynność podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 maja 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w ww. zakresie. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 11 maja 2020 r. o doprecyzowanie opisu sprawy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca w dniu 16 maja 2016 r. zawarł umowę w ramach której zobowiązał się wobec kontrahenta do sprzedaży i dostarczenia na jego rzecz butelek do () w cenie ustalonej przez Strony.

Strony ustaliły, że w związku z inwestycją Wnioskodawcy polegającej na zakupie na potrzeby tej umowy urządzenia do etykietowania za kwotę 43000 zł przyjęta została przez Wnioskodawcę amortyzacja całkowita inwestycji przy zakupie przez kontrahenta ustalonej ilości sztuk produktu. Jednocześnie strony przewidziały, że w przypadku zakończenia współpracy przez kontrahenta ewentualna niezamortyzowana część inwestycji zostanie zapłacona przez kontrahenta na rzecz Wnioskodawcy na podstawie FV płatnej zgodnie z warunkami płatności zawartymi w Umowie.

Następnie w 2020 r. umowa z dnia 16 maja 2016 r. została rozwiązana na mocy zgodnego porozumienia Stron. Z tego względu, że poziom zakupów osiągnął niewiele ponad połowę planowanej ilości koniecznej dla zamortyzowania maszyny strony postanowiły, że w związku z zakończeniem umowy kontrahent zapłaci Wnioskodawcy kwotę 10000 zł + VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00