Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 14 listopada 2008 r., sygn. I SA/Wr 605/08
Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Ewa Kamieniecka Sędziowie Sędzia NSA Halina Betta (sprawozdawca) Sędzia WSA Ireneusz Dukiel Protokolant Katarzyna Motyl po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 14 listopada 2008 r. przy udziale - sprawy ze skargi "A" - P. K. w W. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w W. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług za marzec 2003 r. oddala skargę.
Uzasadnienie
Decyzją z dnia [...] roku nr [...] Dyrektor Urzędu Kontroli Skarbowej w W. określił skarżącemu P. K. prowadzącymu w latach 2002-2003 działalność gospodarczą pod firmą "A", zobowiązanie podatkowe w podatku od towarów i usług :
- za marzec 2003 roku w wysokości 2.041, 00 złotych;
- za kwiecień 2003 roku w wysokości 2,028, 00 złotych.
Organ podatkowy wskazał, że skarżący w rejestrze zakupu VAT za miesiąc marzec 2003r. ujął dwie faktury nr [...] z dnia [...] i [...]z dnia [...] r., wystawione przez "B" T. B.;
- faktura [...], opisana jako: ""Reklama publiczna firmy "A". Sesja fotograficzna do oferty wiosennej 20023, wykonanie materiałów fotograficznych, wybór i skanowanie zdjęć, obróbka cyfrowa, zapisanie w formacie JPG.";
- faktura [...] opisana jako "reklama publiczna firmy"A". Formy w formacie Digotal Video oraz sekwencje animowane techniką 3 D MAX wykonane do profesjonalnej prezentacji multimedialnej z określonymi umową polami eksplo.".
W wyjaśnieniach złożonych w toku postępowania podatkowego podatnik oświadczył, iż nie posiada rzeczowych dowodów potwierdzających fakt wykonania przedmiotowych usług. Podał, iż nie zamawiał w firmie "B" materiałów po to aby je archiwizować lub gromadzić w formie albumów. Zdaniem skarżącego zbieranie przez zleceniodawcę wszelkich materiałów jest sprzeczne z podstawowym powodem zlecenia tych usług na zewnątrz. Wyjaśnił zaś, że sesja fotograficzna dotyczyła towarów, które zalegały w magazynach firmy, a trudno było je sprzedać bez specjalnego wsparcia marketingowego.
