Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 25 października 2013 r., sygn. III SA/Wa 1221/13

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Krystyna Kleiber, Sędziowie sędzia WSA Aneta Lemiesz, sędzia WSA Ewa Radziszewska-Krupa (sprawozdawca), Protokolant referent stażysta Agata Próchniewska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 25 października 2013 r. sprawy ze skargi H. Sp. z o.o. z siedzibą w W. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia [...] stycznia 2013 r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług oddala skargę

Uzasadnienie

I. Stan sprawy przedstawia się następująco:

1. H. Sp. z o.o. z siedzibą w W. (dalej zwana: "Spółką") 10 grudnia 2012r. zwróciła się o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług (dalej zwany: "VAT").

Spółka, opisując zdarzenie przyszłe wskazała, że w ramach prowadzonej działalności świadczy szeroko rozumiane usługi reklamowe, w tym m.in. organizacji i obsługi konkursów, loterii, programów lojalnościowych i innych akcji promocyjnych marketingowych/reklamowych/lojalnościowych (dalej: "akcje marketingowe"). Spółka będzie nawiązywać współpracę z kontrahentami, w ramach której będzie świadczyć usługi polegające na organizacji i obsłudze różnego rodzaju akcji marketingowych. Niejednokrotnie będą jej powierzone niemal wszystkie czynności związane z obsługą akcji marketingowej: m.in. czynności organizacyjne, administracyjne związane z kompleksową obsługą tych akcji w ramach, których nabywać będzie materiały promocyjno-reklamowe (dalej: "materiały-nagrody"), które następnie będzie wydawać uczestnikom/laureatom akcji marketingowych (dalej: "laureaci"). Wydanie materiałów-nagród, co do zasady, odbywać się będzie w ten sposób, że Spółka dokona przekazania materiałów na rzecz laureata akcji marketingowej. Będzie dokonywać zakupu tych materiałów-nagród we własnym imieniu, a kontrahent zlecający usługę reklamową nie stanie się właścicielem tych materiałów-nagród. Tym samym nie dojdzie do wydania nagród kontrahentowi. Spółka nabędzie materiały-nagrody w ramach realizacji usługi reklamowej i wyda je bezpośrednio laureatom, a za wyświadczenie kompleksowej usługi reklamowej będzie wystawiać kontrahentom faktury i opodatkowywać je stawką podstawową. Kalkulując należne jej wynagrodzenie, uwzględni koszty związane z obsługą danej akcji marketingowej, swoją marżę i wartość nabytych materiałów-nagród.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00