Gazeta Samorządu i Administracji 3/2004 z 02.02.2004, str. 51
Data publikacji: 30.06.2018
Zasady przyznawania
Starosta i prezydent mogą udzielać pożyczek z Funduszu Pracy
W razie braku możliwości zapewnienia bezrobotnym odpowiedniego zatrudnienia starosta oraz prezydent miasta na prawach powiatu mają możliwość udzielania pożyczek z Funduszu Pracy.
Aktami prawnymi regulującymi tę kompetencję organów sprawujących nadzór nad działalnością powiatowych urzędów pracy są: • ustawa z 14 grudnia 1994 r. o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu (Dz.U. z 2003 r.nr 58, poz. 514 ze zm.) • rozporządzenie ministra pracy i polityki socjalnej z 24 marca 1995 r. w sprawie szczegółowych zasad udzielania pożyczek z Funduszu Pracy, wysokości stopy procentowej oraz warunków spłaty (Dz.U. nr 35, poz. 174 ze zm.).
Na podstawie tych przepisów starosta i prezydent miasta na prawach powiatu (na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 21c ustawy ilekroć w ustawie mowa jest o staroście należy przez to rozumieć również prezydenta miasta na prawach powiatu) mają możliwość udzielania z Funduszu Pracy pożyczek na: • sfinansowanie kosztów szkolenia, w celu umożliwienia podjęcia zatrudnienia wymagającego szczególnych kwalifikacji - art. 16a ustawy • zorganizowanie dodatkowych miejsc pracy dla bezrobotnych skierowanych na te miejsca - art. 18 ust. 1 pkt 1 ustawy • na podjęcie działalności na własny rachunek - art. 18 ust. 1 pkt 2 ustawy.
