OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Ewidencja gruntów i budynków
Na mocy porozumienia z powiatem gmina prowadziła ewidencję gruntów i budynków. Porozumienie właśnie niedawno wygasło, a utworzony na jego potrzeby zbiór danych osobowych gmina przekazała do starostwa. Jakie obowiązki dotyczące rejestracji zbiorów danych osobowych ciążą w związku z tym na gminie i powiecie?
W związku z wygaśnięciem takiego porozumienia gmina powinna wystąpić do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (dalej: GIODO) z wnioskiem o wykreślenie prowadzonego dotychczas zbioru danych osobowych z ogólnokrajowego rejestru takich zbiorów. Powiat zaś po włączeniu przekazanych przez gminę danych do prowadzonego zbioru danych dotyczącego całego powiatu powinien zaktualizować informacje podane w zgłoszeniu zbioru danych osobowych prowadzonego na potrzeby ewidencji gruntów i budynków dla całego powiatu do rejestracji GIODO.
