Rachunkowość Budżetowa 18/2006 z 30.09.2006 [dodatek: Rachunkowość w jednostkach ochrony zdrowia, str. 15]
Data publikacji: 01.07.2018
Szczególne uwarunkowania reklamowe działalności służby zdrowia
Działalność w sferze szeroko pojętej służby zdrowia jest poddana zwiększonym rygorom i obostrzeniom ze względu na związane z nią zagrożenie dla zdrowia i życia pacjentów. Jest to widoczne także w kontekście reklamowania tej działalności. Wprowadzono więc wiele ograniczeń w tym zakresie. Poniżej opisujemy te z nich, które w praktyce mają zastosowanie najczęściej.
RAFAŁ GOLAT
Zasady reklamowania się sformułowane są w wielu różnych aktach prawnych. Nie ma bowiem jednolitego unormowania zagadnień prawa reklamy.
Ograniczenia dotyczące produktów leczniczych
Zgodnie z art. 16b ust. 1 pkt 4 ustawy o radiofonii i telewizji zakazane jest nadawanie reklamy produktów leczniczych w zakresie regulowanym przez Prawo farmaceutyczne.
