Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 27.02.2003, sygn. PD-II/OG/005/17/2003, Pierwszy Urząd Skarbowy w Kielcach, sygn. PD-II/OG/005/17/2003
Czy przychód z tytułu otrzymanego odszkodowania podlega zwolnieniu od opodatkowania na podstawie przepisu art. 21 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ?Kiedy powstaje obowiązek podatkowy z tytułu otrzymanego odszkodowania, kiedy powstaje obowiązek zapłaty podatku, czy otrzymanie przychodu z tytułu wyżej opisanego odszkodowania obliguje mnie do złożenia zeznania podatkowego (pytanie
Nowe rozwiązanie dotyczące przywrócenia terminów spraw administracyjnych, choć z założenia przydatne dla stron postępowania, są jednak tak skonstruowane, że urzędnicy boją się je stosować. Wyjaśniamy poniżej niektóre wątpliwości
Nadchodzi rewolucja w komunikacji urzędów z przedsiębiorcami i mieszkańcami. Mowa o e-doręczeniach, które wejdą w życie już w lipcu. Samorządom dano jednak więcej czasu na przygotowania
Nie ma też bezwzględnej konieczności wnoszenia skarg, wniosków i petycji przy użyciu platformy e-PUAP przez elektroniczną skrzynkę podawczą. Wystarczy zwykły e-mail
W ostatnim czasie do gmin wpływa coraz więcej skarg, wniosków i petycji. A może być jeszcze więcej - na skutek zmian zaproponowanych przez sejmową komisję ds. petycji. Posłowie w art. 253 par. 1, 2 i 5 kodeksu postępowania administracyjnego wyraz „obywatele” chcą bowiem zastąpić wyrazem „zainteresowani” (projekt nowelizacji k.p.a. z 23 kwietnia br., druk nr 689), co pozwoli przyjmować skargi i wnioski
Jeśli nowelizacja k.p.a. wejdzie w życie w kształcie zaproponowanym przez izbę wyższą, dawnym właścicielom zostaną trzy miesiące na przejrzenie szuflad ze starymi dokumentami
Teoretycznie urząd powinien rozpatrywać tylko te pisma, które wpłynęły na elektroniczną skrzynkę podawczą, a inne pozostawiać bez rozpoznania. Z orzecznictwa wynika jednak, że dokument wysłany na zwykły adres poczty elektronicznej też jest skuteczny. Trzeba go tylko uzupełnić
Kodeks postępowania administracyjnego, który w zasadniczej części reguluje różnego rodzaju postępowania prowadzone przez organy administracji publicznej, obowiązuje od 60 lat. Wydawać więc by się mogło, że duża część problemów proceduralnych już dawno została rozstrzygnięta. Jednak praktyka pokazuje, że podstawowe wątpliwości nadal pozostają. W poniższym tekście wyjaśnimy kwestie związane z uzupełnianiem
Co oznacza brak możliwości stwierdzenia nieważności decyzji po 10 latach od jej wydania? Które postępowania będą umorzone z mocy prawa? I dlaczego nie będzie można podważyć uwłaszczenia się PRL-owskiej nomenklatury na państwowym majątku - wyjaśnia dr Marcin Włodarski z kancelarii Leśnodorski, Ślusarek i Wspólnicy
Przepisy nakazujące umorzenie spraw będących w toku mogą być niezgodne z ustawą zasadniczą - uważa rzecznik praw obywatelskich. I rozważa ich zaskarżenie
Chcielibyśmy obalić kilka mitów powstałych wokół tej ustawy. Przede wszystkim nie jest prawdą, co twierdzi wielu polityków i publicystów, że pozostawia ona możliwość dochodzenia odszkodowania na drodze cywilnej
Szczątkowa dyskusja nad projektem nowelizacji kodeksu postępowania administracyjnego przypominała festiwal nie tylko złudzeń i iluzji, ale wręcz celowych oszustw, którymi byliśmy przez ustawodawcę karmieni
Gdy minie 10 lat od doręczenia decyzji komunalizacyjnej, gminy zachowają swoje mienie, nawet jeśli w momencie komunalizacji nie było własnością Skarbu Państwa
Nawet najbardziej pozytywna praktyka orzecznicza nie naprawi tego, co niemal ostatecznie przekreśla nowela k.p.a., czyli możliwości prawnego rozliczenia z przeszłością w zakresie stosunków własnościowych w Polsce
Jan Zimmermann: W żadnym razie nie można traktować tych przepisów jako cios specjalnie wymierzony w osoby domagające się zwrotu mienia. Te regulacje dotyczą wszystkich postępowań, jakie się toczą w Polsce w najróżniejszych sprawach
Wchodząca jutro w życie nowelizacja uniemożliwi unieważnienie decyzji administracyjnych starszych niż 10 lat oraz badanie legalności tych sprzed co najmniej 30 lat
Zmiana zasad stwierdzania nieważności decyzji administracyjnych uporządkuje sytuację w gminach, przede wszystkim ukróci roszczenia co do komunalnych nieruchomości