Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 01.04.2003, sygn. PP-446/RW 19a/03, Urząd Skarbowy w Końskich, sygn. PP-446/RW 19a/03
Czy działalność gospodarcza w zakresie usług marketingowo-konsultingowych w branży papierniczej od 1 stycznia 2004 r. mogą być opodatkowane w formie ryczałtu.
Dotyczy kwestii stosowania numeru identyfikacji podatkowej UE oraz stawki podatku VAT dla usług świadczonych w Polsce na rzecz przedsiębiorstw zagranicznych mających siedziby na terenie UE, poza granicami Polski.
Czy jako podwykonawca, który przyjął od polskiego podmiotu mającego siedzibę w Polsce zlecenie na wykonanie usług polegających na tłumaczeniach symultanicznych, usługach marketingowych oraz opiece nad pracownikami i obsłudze kontaktów poza granicami kraju miał prawo do dnia 30.04.2004 r. na mocy art. 18 ust. 3 ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowym do stosowania stawki VAT 0% oraz
Czy w świetle przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług usługi w zakresie tłumaczeń PKWiU 74.83, badania rynku PKWiU 74.13 oraz pośrednictwa świadczone na rzecz podatnika mającego siedzibę w innym niż Rzeczypospolita Polska kraju członkowskim Wspólnoty Europejskiej podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?
Czy czynności, które wykonuje w ramach prowadzonej działalności gospodarczej należy zakwalifikować jako działalność gospodarczą, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, czy też jako działalność wykonywaną osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. Nr 14, poz. 176 ze zm.), za którą uważa się również, zgodnie z art. 13 pkt
Czy oprócz prawidłowo wystawionej pod względem merytorycznym i formalnym faktury VAT, należy dodatkowo udokumentować zasadność zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków, poniesionych na usługi materialne i niematerialne ?
Podatnik wnosi o wyjaśnienie:czy słusznie postępuje naliczając 22 % podatek VAT z tytułu świadczonej przez siebie usługi na terytorium kraju polegającej na magazynowaniu i rozprowadzaniu towaru na zlecenie kontrahenta francuskiego, orazczy prawidłowo nie ujmuje w deklaracji VAT przychodu od świadczonych przez siebie usług logistycznych i marketingowych dokonywanych na rzecz kontrahenta francuskiego
Jak wynika ze stanu faktycznego przedstawionego we wniosku oraz załączonej umowy Spółka na zlecenie, w imieniu i na rzecz kontrahenta, zakupiła towary, które w wyniku realizowanej akcji marketingowej zostaną przekazane zwycięzcom organizowanych przez Spółkę konkursów.
Czy w przedstawionym stanie faktycznym wydatki poniesione z tytułu zakupu produktów przeznaczonych do celów demonstracyjnych i szkoleniowych podatniczka powinna zaliczać w cię-żar kosztów prowadzonej działalności gospodarczej czy też powinna zakwalifikować je jako koszty reprezentacji i reklamy i uwzględniać w kosztach uzyskania przychodów prowadzonej działalności gospodarczej w granicach limitu określonego
W jaki sposób dokumentuje się usługi tłumaczenia i marketingu wykonane dla firmy niemieckiej ?.
1. Czy w świetle przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług świadczenie przez Podatnika usług badania rynku na rzecz podmiotu mającego siedzibę na terytorium państwa członkowskiego Wspólnoty Europejskiej innego niż Rzeczpospolita Polska podlega w Polsce opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, 2. Czy usługi świadczone przez Podatnika muszą być fizycznie wykonywane poza
Pytania Podatnika dotyczą zakresu opodatkowania podatkiem od towarów i usług nieodpłatnego przekazania towarów w ramach świadczonych przez Stronę umów promocyjno-reklamowych.
dotyczy braku obowiązku wystawienia faktury wewnętrznej i naliczenia podatku VAT należnego w przypadku nabycia obcych usług reklamowych.
Czy wydatki związane z wykonywaniem usług marketingowych będą stanowiły dla Spółki w całości koszt własny sprzedaży tych usług, w sytuacji gdy na podstawie zawartej umowy dystrybucyjnej z kontrahentem zagranicznym ponosi on wszelkie koszty związane z wykonaniem usług marketingowych?
Czy wydatki Spółki za wykonanie usług marketingowych przez Dystrybutorów mogą być przez Spółkę zaliczone do podatkowych kosztów uzyskania przychodów?
Kiedy należy określić moment powstania obowiązku podatkowego w przypadku:1) usług w zakresie wykonywania prac porządkowych wewnątrz obiektów (PKWiU 74.70.13 i 71.70.14), 2) wykonywania prac porządkowych na terenach zewnętrznych (PKWiU 90.00.30), 3) usług związanych z pielęgnacją terenów zielonych (PKWiU 01.41.12), 4) usług w zakresie opróżniania kontenerów z nieczystościami stałymi oraz ich wywozu
Czy usługi świadczone przez Spółkę na rzecz dostawców telefonów są usługami z zakresu reklamy, opodatkowanymi w kraju siedziby odbiorcy zgodnie z art. 27 ust. 4 ustawy o VAT?
Czy w przypadku zlecania przez Spółkę wykonania kompleksowych usług marketingowych wyspecjalizowanym podmiotom, oprócz obowiązku zapłaty podatku VAT, pojawi się obowiązek naliczenia podatku VAT z tytułu przekazania przez agencję towarów, gadżetów reklamowych, ostatecznym odbiorcom? (Towary nie są prezentami o małej wartości)
Jaką stawkę VAT należy stosować przy refakturowaniu usług oraz świadczeniu usług marketingu i pozyskiwania rynku na rzecz firmy z kraju trzeciego, czy istnieje możliwość odliczania podatku naliczonego przy wykonywaniu tych usług?
Czy usługi badania rynku, których odbiorcą jest podmiot z siedzibą na Taiwanie są opodatkowane podatkiem od towarów i usług?
Podatnik zwrócił się z pytaniem:czy w przedstawionych poniżej sytuacjach zachodzi import usług i czy należy w takich sytuacjach wystawiać fakturę wewnętrzną? czy w przypadku, gdy nie przysługiwałoby odliczenie podatku VAT, to czy można zaliczyć podatek należny do kosztów uzyskania przychodu? 1. Spółka zawarła z obywatelem Czech umowę na usługi marketingowe wykonywane przez niego na terenie Republiki
Czy polski podmiot (osoba prawna) ma obowiązek pobrać zryczałtowany podatek dochodowy - art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych - dokonując wypłaty należności za usługi polegające na pozyskiwaniu kontrahentów wykonane przez rosyjską firmę na terenie WNP?
Spółka zwraca się z zapytaniem, czy bezpłatne przekazanie ostatecznym odbiorcom materiałów promocyjnych i reklamowych, dokonywane w ramach świadczonej odpłatnie usługi marketingowej, podlega odrębnemu opodatkowaniu na zasadzie art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 r., Nr. 54, poz. 535 ze zm.).