Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2022-11-22

ekologia

Elektryczne ciężarówki potrzebują wsparcia

Dla branży TSL wielkim wyzwaniem będzie szykowana przez Unię Europejską dekarbonizacja transportu. Może się nie udać bez rządowego systemu dopłat i ulg

Według porozumienia wypracowanego przez Radę UE i Parlament Europejski już w 2035 r. na terenie Unii ma zacząć obowiązywać zakaz sprzedaży spalinowych samochodów, osobowych i dostawczych. To część rozwiązań zawartych w pakiecie Fit for 55, który zakłada znaczne ograniczenie emisji CO2. Według planów do 2030 r. ma być ona zmniejszona o co najmniej 55 proc, a w 2050 r. na terenie Wspólnoty ma zostać osiągnięta neutralność klimatyczna.

Duże auta, duży problem

Dla firm logistycznych wymiana pojazdów dostawczych na elektryczne czy wodorowe będzie długim procesem. Jeszcze większym wyzwaniem będzie jedna elektryfikacja floty dużych ciężarówek, do której ma zmuszać inne rozwiązanie - objęcie transportu drogowego systemem opłat za emisję CO2. Komisja Europejska chce, żeby zaczął on obowiązywać w drugiej połowie tej dekady. Trwają dyskusje na temat konkretnego terminu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00