Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2022-11-22

analiza

Transport skrojony na miarę

Handel światowy słabnie, a to przekłada się na ilości towarów w transporcie międzynarodowym i co za tym idzie – na ceny. Jednak to nie tylko one wpływają na popularność poszczególnych środków transportu. Znaczenie mają też czas dostawy i specyfika towaru

Ostatni rok to sezon żniw dla transportu morskiego. Głównie z powodu cen frachtu morskiego, które wynikały przede wszystkim z niedoboru kontenerów i niskiej zdolności sektora do poradzenia sobie z gwałtownym wzrostem popytu po pandemii. Ten rok będzie więc rekordowy dla spółek prowadzących transport kontenerowy. Allianz Trade przewiduje, że przychody sektora wzrosną o 19 proc. w ujęciu rocznym, a przepływy operacyjne o 8 proc. W przypadku poszczególnych firm będą bowiem zróżnicowane. Jak podają eksperci Allianz Trade, przychody AP Moeller-Maersk wzrosły w III kw. o 37 proc. rok do roku, do 22,8 mld dol. Z kolei Hapag Lloyd deklaruje po trzech kwartałach zysk netto ponad dwukrotnie większy w porównaniu z rokiem poprzednim (13,8 mld euro wobec 5,6 mld euro). Obie firmy zwracają uwagę, że stawki frachtowe osiągnęły szczyt i zaczęły się normalizować. Powodem jest zwolnienie chińskiego eksportu w świetle słabnącego popytu ze strony krajów zachodnich i słabszych globalnych warunków gospodarczych. Podkreślają też, że nastąpiło nieznaczne złagodzenie niedoboru dostępnych zdolności przewozowych, co powinno pomóc w normalizacji globalnych łańcuchów dostaw.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00