Artykuł
Biznes ma przed sobą wyłącznie zieloną przyszłość
Firmy będą napędzać popyt na zielone technologie, o czym najlepiej świadczą podjęte przez nie zobowiązania dotyczące ograniczenia emisji - wskazuje Judith Wallenstein, managing director & senior partner Boston Consulting Group
Raport „Winning in Green Markets: Scaling Products for a Net Zero World”, przygotowany przez Światowe Forum Ekonomiczne we współpracy z Boston Consulting Group, odebrałem jako ostrzeżenie, ale jednocześnie jako optymistyczny. Czy podziela pani tę opinię?
Myślę, że jest wiele powodów do optymizmu. Co prawda z jednej strony 50 proc. zielonych technologii, szczególnie w zastosowaniach przemysłowych, nadal wymaga ogromnej premii ekologicznej, to może się zmniejszyć tylko dzięki skali produkcji. Z drugiej strony widzieliśmy, że niektóre rynki mogą zmienić się naprawdę bardzo szybko. Poza tym istnieje realna szansa na stworzenie nowych. Niektóre firmy mają przewagę pierwszego ruchu przy inwestycjach w zielone technologie, co pozwala uniknąć problemu niedoboru.