Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2023-02-28

społeczeństwo

Sport uzależniony od reklamy alkoholu

Uczniów uczestniczących w zajęciach finansowanych z reklam napojów z procentami jest coraz mniej. Wpływy są zaskakująco niskie

W zajęciach finansowanych z Funduszu Zajęć Sportowych dla Uczniów, nadzorowanego przez ministra sportu, w 2022 r. wzięło udział ponad 138 tys. dzieci. W 2019 r. było to 174 tys. - wynika z danych resortu. Fundusz jest zasilany z pieniędzy wydawanych przez producentów alkoholu na promocję.

O jakie kwoty chodzi? Z danych dostarczonych nam przez Kantar wynika, że browary wydają w ostatnich latach od 650 mln do 680 mln zł rocznie na reklamę. Teoretycznie 10 proc. z tej kwoty powinno zasilić Fundusz Zajęć Sportowych dla Uczniów. Resort sportu i turystyki wylicza na prośbę DGP, że w ubiegłym roku wpływy wyniosły niecałe 24 mln zł. Choć kwota trochę wzrosła w porównaniu z poprzednimi latami, to nadal jest niewielka: w poprzednich latach oscylowała w okolicach 20 mln zł.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00