Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2023-02-28

Komunikacja cyfrowa to gałąź, której nie można podcinać

Analizujemy paragony ze sklepów stacjonarnych, które przekazują nam nasi klienci, sieci handlowe. Dzięki temu jesteśmy w stanie dokładnie prześledzić wpływ prowadzonej komunikacji na wyniki sprzedaży. W sklepach, które obok tradycyjnej komunikacji papierowej w formie gazetek stosują też komunikację cyfrową, sprzedaż rośnie średnio o 15-17 proc. - mówi Robert Biegaj, Country Manager w Offerista Group Polska.

W jaki sposób cyfryzacja reklamy może się przełożyć na obroty sieci handlu detalicznego?

Cały szkopuł polega na tym, żeby te obroty nie spadły. Na skutek wybuchu pandemii koronawirusa drastycznie wzrosły koszty papieru, druku, energii i dystrybucji materiałów promocyjnych. Wszystko to spowodowało, że w branży reklamowej po prostu szuka się oszczędności. Ponadto w całej Europie i - w Polsce także - widać, że bardzo duża część sprzedaży w sklepach stacjonarnych jest generowana przez promocję poprzez ulotki. W różnych krajach te liczby kształtują się odmiennie, ale średnio przyjmuje się, że to między 25 a 38 proc. sprzedaży. Jeżeli z dnia na dzień w ogóle wycięlibyśmy tę formę komunikacji, to jedna trzecia klientów sklepów naziemnych - mówiąc w dużym uproszczeniu - zniknęłaby. W związku z tym całe wyzwanie, przed którym stoją teraz marketerzy, polega na tym, żeby przełożyć komunikację realizowaną do tej pory, którą określamy w branży jako komunikację bezadresową, na komunikację cyfrową. Przemawiają za tym również inne czynniki, nie tylko wzrost kosztów papieru i energii, lecz także względy środowiskowe. Na przykład w Holandii domyślnie przyjmuje się, że konsumenci nie otrzymują papierowych materiałów promocyjnych, chyba że na skrzynce pocztowej znajduje się naklejka informująca, że mieszkaniec danej nieruchomości chce dostawać ulotki.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00