Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2023-02-27

Wykorzystanie informacji z internetu w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego

Zarówno zamawiający, jak i wykonawcy dzięki internetowi mają dostęp do szerokiego zakresu informacji, dokumentów, oświadczeń itp. Praktyka ukazuje, że przy udzielaniu zamówień publicznych mogą być wykorzystane m.in. zamieszczone na internetowych stronach producentów lub dystrybutorów informacje oraz filmy czy artykuły prasowe opublikowane online. Przepisy ustawy z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1710; ost.zm. Dz.U. z 2022 r. poz. 2185; dalej: p.z.p.) i aktów wykonawczych do niej nie regulują kompleksowo i całościowo materii wykorzystywania informacji zamieszczonych w internecie w toku udzielania zamówień publicznych – czego konsekwencją są liczne pytania i wątpliwości zgłaszane przez uczestników szkoleń.

O co pytają na szkoleniach

Samodzielne pobieranie dokumentów przez zamawiającego

problem Czy zamawiający może być zobowiązany do samodzielnego pobrania dokumentów zamieszczonych w internecie, jeżeli w dokumentacji zamówienia nakazał wykonawcom przekazanie zaświadczeń, oświadczeń lub innych oficjalnych dokumentów pochodzących od podmiotów publicznych?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00