Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2023-03-18

Czy w Rb-27S wykazywać zwolnienia z opłat za odpady

Po zmianie rozporządzenia w sprawie sprawozdawczości budżetowej zastanawiam się, jak w tym roku w sprawozdaniu w Rb-27S wykazywać skutki zwolnień. Chodzi mi przede wszystkim o zwolnienia w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Czy sporządzając Rb-27S, powinnam wziąć je pod uwagę?

Od 31 stycznia br. obowiązuje rozporządzenie ministra finansów z 26 stycznia 2023 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sprawozdawczości budżetowej. Wprowadziło ono różne zmiany w zakresie sprawozdawczości budżetowej, w tym w kontekście funkcjonowania jednostek samorządu terytorialnego. Jedną z nich dla samorządów gminnych jest wspomniana w pytaniu zmiana sposobu wykazywania danych w zakresie tzw. skutków udzielonych ulg i zwolnień. Chodzi tu o kolumnę 12 sprawozdania Rb-27S. Aktualnie par. 3 ust. 1 pkt 9 w załączniku nr 37 do ww. rozporządzenia stanowi, że „w kolumnie «Skutki udzielonych ulg i zwolnień...» wykazuje się (bez ulg i zwolnień ustawowych) wyłącznie skutki finansowe wynikające ze zwolnień i ulg w podatkach i opłatach stanowiących dochody podatkowe wymienione w art. 20 ust. 3 pkt 1–8 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz.U. z 2022 r. poz. 2267) wprowadzonych przepisami uchwał rad gmin lub miast na prawach powiatu, wydanymi na podstawie ustawowych upoważnień”.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00