PREZENTACJA
Nowa Skoda jest elegancka, szybka i wygodna
Nowa Skoda Enyaq – jako klasyczny SUV lub eleganckie coupé – zaskakuje zmienioną stylistyką i przestronnym wnętrzem. Wersja RS z napędem o mocy 340 KM to najokazalsza perła w koronie czeskiej marki.

Skoda notuje świetne wyniki sprzedaży. Dostawy aut hybrydowych typu plug-in oraz elektrycznych wzrosły ponad dwukrotnie. Rekordy popularności bije Enyaq – przeszło 20 000 sprzedanych aut w pierwszym kwartale 2025 r. to 45 proc. więcej r/r i wynik, o którym wielu może pomarzyć. Szczególnie że teraz na rynku debiutuje zupełnie nowy Enyaq – dostępny również w usportowionej wersji RS. Czym chce do siebie przekonać kierowców?
Z pewnością designem. Nowy Enyaq wygląda futurystycznie, a to zasługa języka stylistycznego Modern Solid. Zamiast pionowo ustawionego grilla i dużych reflektorów pojawiła się masywna przednia część nazwana Tech-Deck Face, która za ciemnym szkłem skrywa radar i kamerę odpowiedzialne za prowadzenie auta. Wąskie lampy przewidziano w dwóch wersjach. Standardowy wariant wykorzystuje ciągły moduł świateł do jazdy dziennej i kierunkowskazy na górze oraz jednostkę z modułami LED dla świateł mijania i drogowych na dole. Najbardziej zaawansowana odmiana to już matrycowe reflektory LED Matrix – tu cztery moduły tworzą pasek światła dziennego u góry. Niżej pracują umieszczone obok siebie dwa zestawy BiLED, jeden dla świateł mijania i jeden dla świateł drogowych. Łącznie to 36 indywidualnych segmentów matrycy. Każdy segment może być sterowany oddzielnie, aby nie oślepiać innych podczas korzystania ze świateł drogowych lub do oświetlania znaków drogowych. W wersji RS tuż pod krawędzią maski standardowo biegnie nowy pas Light Band z pionowymi liniami podświetlanymi diodami LED (opcja w pozostałych wariantach). Tylne światła w technice LED nawiązują do charakterystycznego dla Skody kształtu litery C i są dostępne w dwóch wersjach. Topowa dodaje animowane kierunkowskazy i animacją wita i żegna kierowcę.





