Cyfryzacja administracji przyspiesza dzięki EZD RP

Nowoczesny, elastyczny i bezpłatny. EZD RP – system do elektronicznego zarządzania dokumentacją. Korzystają z niego biblioteki, przedszkola, urzędy i ministerstwa. W sumie już 1500 jednostek administracyjnych. Nad jego tworzeniem i wdrażaniem czuwa NASK we współpracy z Ministerstwem Cyfryzacji.
Papierowy obieg dokumentów w coraz szybciej cyfryzującym się świecie przestał mieć sens. Dlatego kilkanaście lat temu pojawił się pomysł, by administracja korzystała z udogodnień, które niesie ze sobą nowoczesna technologia. Pierwszy system do elektronicznego zarządzania dokumentacją powstał w Białymstoku. Jednym ze zwolenników wdrażania EZD był i do dzisiaj jest Mariusz Madejczyk, pracujący wtedy w Podlaskim Urzędzie Wojewódzkim (PUW). System EZD PUW do dziś dominuje w polskiej administracji. Jego następcą jest EZD RP.



