Gen Z, e-booki i loterie
Twierdzenie, że wszyscy twórcy internetowi, którzy organizowali loterie promocyjne, łamali prawo, jest nieuprawnione
Ostatnie zatrzymania osób związanych z organizacją internetowych loterii sprawiły, że temat wrócił na łamy gazet. Dla przypomnienia: znani influencerzy organizowali loterie promocyjne, w których do wygrania były atrakcyjne nagrody, często luksusowe lub sportowe auta. Warunkiem udziału w losowaniu był najczęściej zakup e-booka, w zamian za co nabywca otrzymywał losy uprawniające do udziału w losowaniu.
Wiele osób ma wątpliwości, czy te loterie są legalne. Czy słusznie?
Czym jest loteria promocyjna?
Loteria promocyjna jest grą losową uregulowaną w art. 3 ust. 1 pkt 10 ustawy o grach hazardowych. Jej mechanizm polega na tym, że w zamian za zakup towaru, usługi lub innego dowodu udziału w grze nabywca uzyskuje prawo do nieodpłatnego uczestnictwa w loterii, w której do wygrania są nagrody pieniężne lub rzeczowe.