Serwis Prawno-Pracowniczy / Niezbędnik Kadrowo-Płacowy 47/2002 z 24.11.2002, str. 15
Data publikacji: 21.11.2002
Kodeks pracy w pytaniach i odpowiedziach
Wydanie świadectwa pracy jest jednym z obowiązków pracodawcy. Niewywiązanie się z niego naraża pracodawcę na grzywnę oraz odpowiedzialność odszkodowawczą.
Joanna Skrobisz
Art. 97 k.p.
§ 1. W związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy pracodawca jest obowiązany niezwłocznie wydać pracownikowi świadectwo pracy. Wydanie świadectwa pracy nie może być uzależnione od uprzedniego rozliczenia się pracownika z pracodawcą.
§ 11. (obowiązuje od 29 listopada 2002 r.) W przypadku rozwiązania lub wygaśnięcia umowy o pracę z pracownikiem, z którym dotychczasowy pracodawca nawiązuje kolejną umowę o pracę bezpośrednio po rozwiązaniu lub wygaśnięciu poprzedniej umowy o pracę, pracodawca jest obowiązany wydać pracownikowi świadectwo pracy tylko na jego żądanie.
