Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2008-11-26

WYPADKI PRZY PRACY W UE

Duża liczba wypadków w pracy i chorób zawodowych pracowników stanowi jeden z najpoważniejszych problemów Unii Europejskiej. Instytucją powołaną do walki z tym zjawiskiem jest Europejska Agencja do spraw Bezpieczeństwa i Zdrowia w Miejscu Pracy.

Katarzyna M. Świderska

Głównym zadaniem Agencji jest wspieranie krajowych organizacji zajmujących się bezpieczeństwem i higieną pracy w uświadamianiu, zarówno pracownikom, jak i pracodawcom, istniejącego ryzyka, a także wskazywanie sposobów jego minimalizowania.

Agencja została utworzona na mocy rozporządzenia Rady nr 2062/94 z 18 lipca 1994 r. znowelizowanego przez rozporządzenie Rady z 29 czerwca 1995 r. nr 1643/95, z 18 czerwca 2003 r. nr 1654/2003, z 24 czerwca 2005 r. nr 1112/2005. Cel jej działalności został wskazany w art. 2 rozporządzenia - jest nim zapewnienie organom Wspólnoty, państwom członkowskim, partnerom społecznym i wszystkim podmiotom zaangażowanym w tej dziedzinie informacji technicznej, naukowej i gospodarczej do wykorzystania w dziedzinie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia w miejscu pracy.

Pobierz pliki wydania
Pobierz:

PDF
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00