Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2008-11-27

DOSTĘP DO AKT OSOBOWYCH PRACOWNIKÓW

Dostęp do akt osobowych pracowników w zakładzie pracy mogą mieć wyłącznie osoby posiadające imienne upoważnienie wystawione przez pracodawcę.

Piotr Matwiejczyk

Jednym z podstawowych obowiązków pracodawcy jest prowadzenie akt osobowych pracownika (art. 94 pkt 9a k.p.). W aktach osobowych pracodawca przechowuje różnego rodzaju dokumenty dotyczące stosunku pracy. Są to dokumenty związane zarówno z ubieganiem się o zatrudnienie (także świadectwa z poprzednich miejsc zatrudnienia pracownika), nawiązaniem stosunku pracy, jak też powstałe już w trakcie trwania umowy o pracę.

Ochrona danych osobowych

W aktach osobowych znajdują się dane osobowe podlegające ochronie na podstawie ustawy o ochronie danych osobowych. Pracodawca jako administrator danych osobowych przetwarzający dane jest zobowiązany do dołożenia szczególnej staranności w związku z ich przetwarzaniem.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00