Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń 4/2008 z 25.02.2008 [dodatek: Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, str. 48]
Data publikacji: 22.02.2008
Jak prawidłowo sporządzić PIT-11 przejmując zakład pracy po zmarłym przedsiębiorcy
Mój mąż zmarł w październiku 2007 r. Przejęłam po nim firmę wraz z pracownikami i kontynuuję prowadzoną przez niego działalność. Do końca lutego muszę pracownikom i urzędom skarbowym przekazać informacje PIT-11. Ponieważ do października pracodawcą (i płatnikiem) był mój mąż, to czy powinnam wystawić dwie informacje PIT-11 - jedną za okres od stycznia do października wpisując jako dane płatnika dane zmarłego męża, a drugą - już z moimi danymi, czy może powinnam wystawić tylko jedną informację za cały 2007 r.? Nie wiem, jak mam postąpić, bo spotkałam się z rozbieżnymi opiniami na ten temat.
PROBLEM


