Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2010-04-06

Od 1 kwietnia 2010 r. zmieniła się wysokość jednorazowego odszkodowania z tytułu wypadku przy pracy i choroby zawodowej

Od 1 kwietnia 2010 r. obowiązują nowe kwoty jednorazowego odszkodowania z tytułu wypadku przy pracy i choroby zawodowej. Jednorazowe odszkodowanie wypłaca ZUS. Płatnik składek ma natomiast obowiązek przygotować dokumenty związane z wypadkiem, np. protokół ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy.

Jednorazowe świadczenie przysługuje osobie ubezpieczonej, która doznała stałego lub długotrwałego uszczerbku na zdrowiu spowodowanego wypadkiem lub chorobą zawodową (art. 11 ust. 1 ustawy wypadkowej) oraz członkom rodziny z tytułu śmierci osoby ubezpieczonej lub rencisty w związku z wypadkiem przy pracy lub chorobą zawodową (art. 13 ust. 1 zd. 1 ustawy wypadkowej).

Osoba ubezpieczona to osoba fizyczna podlegająca ubezpieczeniu wypadkowemu oraz osoba, która przed 1 stycznia 1999 r. podlegała ubezpieczeniu społecznemu lub zaopatrzeniu emerytalnemu.

Wypadek przy pracy

Wypadek przy pracy to nagłe zdarzenie wywołane przyczyną zewnętrzną, powodujące uraz lub śmierć, które nastąpiło w związku z pracą (art. 3 ust. 1 ustawy wypadkowej), tj.:

podczas lub w związku z wykonywaniem przez pracownika zwykłych czynności albo poleceń przełożonych,

podczas lub w związku z wykonywaniem przez pracownika czynności na rzecz pracodawcy nawet bez polecenia,

w czasie pozostawania pracownika w dyspozycji pracodawcy w drodze między siedzibą pracodawcy a miejscem wykonywania obowiązku wynikającego ze stosunku pracy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00