Monitor Księgowego 21/2005 z 01.11.2005, str. 71
Data publikacji: 29.10.2005
Czy ponoszenie w ramach promocji określonych kosztów za klienta prowadzi do powstania przychodu
Przedmiotem naszej działalności jest sprzedaż nowych samochodów. Prowadzimy różne promocje, na przykład w cenie sprzedawanego auta nabywca dostaje pakiet ubezpieczeniowy lub nabywca nie płaci prowizji za uruchomienie kredytu. Technicznie wygląda to tak, że dealer pokrywa koszty ubezpieczenia lub koszty prowizji kredytowych. Jeżeli przed zawarciem transakcji sprzedaży było to z klientem ustalone, można uznać, że jest to w cenie sprzedawanego auta. Czy jest to nieodpłatne świadczenie? Jak należy taką transakcję udokumentować, aby nie powodowała dodatkowych obciążeń podatkowych, jakie są nakładane na nieodpłatne świadczenia lub na świadczenia częściowo odpłatne?
PROBLEM
