Artykuł
1. Jak poprawić błąd w kosztach uzyskania przychodów pracownika
Koszty odliczane od przychodów pracowniczych mają formę stałą, przysługują w wysokości zryczałtowanej (miesięcznej i rocznej). Tylko wyjątkowa zmiana stanu faktycznego może spowodować to, że koszty powinny zostać obniżone, podwyższone albo w ogóle niepobrane. Właśnie brak właściwej reakcji na te zmiany stanów faktycznych może spowodować pomyłkę pracodawcy-płatnika. Poniżej wskazujemy najczęściej popełniane błędy i sposób ich poprawy.
Zaniżenie kosztów
Jeżeli pracodawca wykazał zbyt niskie koszty albo nie wykazał ich wcale, pomimo że powinien to zrobić, nastąpi zawyżenie zaliczki na podatek pobranej od dochodu pracownika. Powstanie więc nadpłata. Najczęściej będzie to na tyle niska wartość, że bez problemu będzie można ją potrącić od zaliczek należnych za następny okres. Gdyby jednak nie było takiej możliwości (np. z powodu ustania zatrudnienia i braku w związku z tym dochodów oraz należnej zaliczki), należy wystąpić z wnioskiem do urzędu skarbowego o stwierdzenie nadpłaty, a jednocześnie zwrócić pracownikowi wartość zaliczki niesłusznie potrąconą z wynagrodzenia.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right