Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2013-01-17

Odliczenie 1% podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego

Projekt zakłada wprowadzenie obowiązku zawiadamiania właściwego naczelnika urzędu skarbowego o numerze rachunku bankowego właściwego do przekazania środków z 1% podatku dochodowego od osób fizycznych. Projekt zakłada możliwość składania (w formie pisemnego oświadczenia) bądź aktualizacji (na formularzu NIP-2) tego numeru w ciągu całego roku. Obecnie ostatecznym terminem na złożenie właściwego numeru rachunku bankowego przez opp jest dzień 31 stycznia. Takie rozwiązanie nierzadko powodowało, że środki finansowe pochodzące z 1% podatku dochodowego od osób fizycznych, w związku z faktem niezłożenia właściwego rachunku bankowego w ww. terminie przez organizację, były zwracane do budżetu państwa. Projekt zakłada też wprowadzenie ostatecznego terminu, w którym następuje zamknięcie wykazu organizacji uprawnionych do otrzymywania 1% podatku. Zdaniem projektodawców dniem zamknięcia wykazu powinien być dzień 31 grudnia roku następującego po roku podatkowym, za który składane jest zeznanie podatkowe. Projekt zakłada wprowadzenie zmian w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00