Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2015-04-30

Jak ująć i rozliczyć w księgach rachunkowych wymianę towarów w ramach reklamacji

Reklamacja jest zgłoszeniem kupującego skierowanym do sprzedawcy o niezgodność towaru z umową. Zgłoszeniu temu zwykle towarzyszy roszczenie o określone zachowanie sprzedawcy, mające na celu np. wymianę towaru na nowy, pozbawiony wad, obniżenie ceny lub naprawę towaru.

Kwestie związane z przebiegiem procedury reklamacyjnej regulują przede wszystkim przepisy ustawy z 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny, choć należy podkreślić, że nie odwołują się one do pojęcia "reklamacji". Z art. 556 k.c. wynika jednak, że sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeśli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00