Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2021-05-18

Jak rozliczyć dotację otrzymaną na zmodernizowanie całkowicie umorzonego środka trwałego

PROBLEM

Spółka zamierza zmodernizować środek trwały, który jest całkowicie zamortyzowany. Modernizacja będzie sfinansowana częściowo ze środków własnych, a częściowo z otrzymanej dotacji. Jak rozliczyć w księgach rachunkowych taką modernizację i jak naliczyć „nowe” odpisy amortyzacyjne?

RADA

Otrzymane dotacje do środków trwałych (także ulepszonych) powinny być ewidencjonowane w księgach poprzez konto rozliczeń międzyokresowych przychodów. Ustawy podatkowe nakazują naliczanie „nowych” odpisów amortyzacyjnych od ulepszonego środka trwałego z zastosowaniem dotychczasowej metody i wysokości stawki amortyzacyjnej. Krajowy Standard Rachunkowości nr 11 „Środki trwałe” wskazuje, że w przypadku wznowienia odpisów amortyzacyjnych wobec przeprowadzonego ulepszenia, jednostka powinna zweryfikować okresy dalszego użytkowania środka trwałego, a tym samym zweryfikować stopę i stawkę amortyzacji. Szczegóły w uzasadnieniu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00