Biuletyn VAT 11/2005 z 01.11.2005, str. 88
Data publikacji: 01.11.2005
Jak rozliczyć podatek przy sprzedaży za pośrednictwem Allegro
Sprzedaję za pośrednictwem Allegro. Zdarza się, że klient zwraca towar, w ramach reklamacji lub z innej przyczyny. Jak mam wystawić fakturę korygującą, skoro nie mam możliwości uzyskania na niej podpisu kontrahenta, a sprzedaż detaliczna jest tylko marginalną częścią mojej działalności - w związku z tym nie prowadzę ewidencji sprzedaży poprzez kasę fiskalną? Jedynym dowodem na to, że zwrot towaru faktycznie nastąpił, jest zwrot prowizji przez Allegro. I kiedy właściwie następuje moment sprzedaży? W momencie wpłynięcia pieniędzy na konto? Sama oferta zakupu złożona przez „allegrowicza” nie jest chyba momentem zawarcia transakcji, bo nie dochodzi jeszcze ani do wydania towaru, ani do zapłaty.
PROBLEM
