Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2018-09-18

Czy odszkodowanie za nieodebranie towarów podlega VAT

PROBLEM

Spółka zajmuje się produkcją artykułów spożywczych, które mają określony termin przydatności do spożycia. Zawierając umowy z nabywcami, spółka w umowie zamieszcza klauzulę zabezpieczającą, na wypadek nieprawidłowego wywiązania się nabywcy z warunków umowy, tj. braku odbioru towarów zamówionych przez nabywcę. W takiej sytuacji, tj. gdy nabywca nie odbiera zamówionego towaru w uzgodnionym terminie, a strony umowy nie doszły do porozumienia co do nieodebranej partii towarów, nabywca ma zapłacić spółce różnicę między faktycznie uzyskaną przez spółkę ceną sprzedaży (niższą) a ceną wynikającą z umowy (wyższą) oraz pokryć wszelkie koszty związane z nieodebraniem towarów, w tym koszty składowania, koszty finansowania nieodebranych, a zamówionych zapasów. Czy kwoty, które spółka otrzyma od nabywcy w związku z niewywiązaniem się z warunków umowy i nieodebraniem zamówionych towarów, należy traktować jak wynagrodzenie za dostawę/usługę, które spółka zobowiązana jest opodatkować VAT? Czy też jest to faktycznie odszkodowanie?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00