Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2006-06-01

Jak powinny wyglądać procedury rozliczania i kontroli zakupu materiałów

Wiele, szczególnie małych, przedsiębiorstw nie ma wdrożonych procedur służących do rozliczania kosztów materiałowych według poszczególnych produktów. Co powinny zrobić, gdy chcą stworzyć wydajny ekonomicznie system rachunku kosztów? Jak w praktyce powinny wyglądać przykładowe procedury rozliczania i kontroli zakupu materiałów dla przedsiębiorstwa?

Proces zakupu rozpoczyna się, gdy pracownik przedsiębiorstwa zgłosi konieczność nabycia określonego towaru. Sytuacja taka może mieć miejsce w dwóch przypadkach:
1) dział produkcji otrzyma zamówienie na określoną pracę i stwierdzi konieczność uzyskania specjalnych materiałów, które normalnie nie są przechowywane w magazynach przedsiębiorstwa,
2) pracownik magazynu lub działu zaopatrzenia stwierdzi, że poziom zapasu spadł do niskiego poziomu lub otrzyma zapotrzebowanie na materiały, których nie jest w stanie dostarczyć.
Pobierz pliki wydania
Pobierz:

PDF
Zobacz także
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00