Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2006-11-20

1. Jak sklasyfikować koszty reprezentacji i reklamy

Wydatki związane z reprezentacją i reklamą od zawsze przysparzały wielu problemów. Z punktu widzenia ustaw podatkowych część z tych wydatków zalicza się do kosztów uzyskania przychodów. Z kolei ustawa o rachunkowości nie wprowadza w tym zakresie żadnych ograniczeń. W poniższym artykule przedstawiamy sposób rozliczania wydatków na reprezentację i reklamę. Wyjaśniamy różnicę między reklamą a informacją handlową, jak również między reklamą publiczną i niepubliczną. Przedstawiamy także zakres przedmiotowy kosztów reprezentacji i reklamy.

Prawidłowe zakwalifikowanie kosztów związanych z reprezentacją i reklamą wymaga odpowiedzi na pytanie czym jest reprezentacja oraz reklama.
Zgodnie z definicjami słownikowymi oznacza okazałość, wytworność w czyimś sposobie życia. W odniesieniu do firm chodzi tu o dobre reprezentowanie polegające np. na sposobie podejmowania kontrahentów. Zadaniem reprezentacji jest zatem stworzenie korzystnego wizerunku firmy.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00