Artykuł
1. Jak stworzyć profesjonalną fakturę VAT w Excelu
W poprzednim numerze "BRif" opisaliśmy instrukcję tworzenia raportu za pomocą arkusza kalkulacyjnego Excel. Program ten może tworzyć również profesjonalne dokumenty księgowe. Poniżej przedstawiamy instrukcję sporządzania faktury VAT.
Tworzenie faktury VAT składa się z trzech etapów:
1) stworzenia bazy danych (tj. informacji o artykułach i klientach),
2) utworzenia wersji roboczej faktury VAT (tj. arkusza, do którego wprowadzane są podstawowe dane i liczone formuły),
3) stworzenia obszaru wydruku (tj. dokumentu, który otrzymujemy w formie drukowanej).
Pierwszy etap jest najprostszy, ale najbardziej pracochłonny (szczególnie na początku). Polega na wpisaniu do arkusza kalkulacyjnego podstawowych informacji o sprzedawanych produktach (arkusz 1 - który można nazwać "Baza produktów") oraz danych o klientach (arkusz 2 "Baza klientów"). Wypełniając poszczególne komórki arkuszy można wprowadzić wiele informacji definiujących - np. symbol artykułu, jego pełną nazwę, stawkę VAT, jednostkę miary itp. Tak samo można postąpić w przypadku bazy klientów - podając takie dane, jak NIP klienta , jego numer kolejny w bazie, nazwę pełną, miasto, ulicę, kod pocztowy oraz kraj odbiorcy. Przykładową bazę klientów utworzoną w Excelu przedstawia
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right