Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2007-04-15

2. Jakich informacji dostarcza analiza progu rentowności

Obliczenie progu rentowności pozwala zarządzającemu przedsiębiorstwem podejmować lepsze decyzje. Przede wszystkim pozwala ocenić, ile należy sprzedać, aby nie ponieść straty. Ponadto odpowiednio przekształcając wzór na próg rentowności, można uzyskać m.in. informacje, jaką wyznaczyć cenę, aby osiągnąć zakładany poziom zysku, ile powinny wynosić koszty stałe i zmienne. Pozwala to wyznaczyć cele odpowiednim komórkom organizacyjnym w firmie.

Próg rentowności jest miarą wzajemnych powiązań między przychodami (sprzedażą), kosztami a zyskiem. Jest on narzędziem, które służy do prognoz zyskowności sprzedaży. Dzięki analizie progu rentowności możemy uzyskać odpowiedź na następujące pytania:

 jaki poziom przychodów ze sprzedaży jest potrzebny, aby przedsiębiorstwo pokryło swoje koszty sprzedaży (stałe i zmienne),

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00