Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2007-04-15

3. Jak ocenić rentowność sprzedaży

Przy ocenie rentowności sprzedaży warto uwzględnić kilka poziomów wyniku finansowego odzwierciedlonego w rachunku zysków i strat. Przechodzenie kolejno od zysku ze sprzedaży do zysku netto umożliwia zaobserwowanie tendencji w zakresie wpływu na rentowność sprzedaży zdarzeń niezwiązanych ściśle z operacyjną działalnością firmy. Ponadto ocena wysokości ponoszonych kosztów pozwala odpowiedzieć na pytanie, czy koszty nie wzrosły nadmiernie w stosunku do osiągniętych przychodów.

Analiza rentowności sprzedaży powinna przebiegać zgodnie z układem rachunku zysków i strat. Zatem pierwszym wskaźnikiem, który warto poddać analizie, jest:

Pobierz pliki wydania
Pobierz:

PDF
Zobacz także
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00