Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2009-06-10

1. Punkty lojalnościowe przyznawane klientom w księgach rachunkowych jednostki przyznającej - nowa interpretacja: KIMSF 13

Ostatnio rzadko się spotyka sklepy, sieci handlowe lub inne jednostki prowadzące działalność handlową, które nie miałyby programów lojalnościowych dla swoich klientów. W związku z tym powstał problem, jak punkty lojalnościowe ująć w księgach rachunkowych w jednostce przyznającej je swoim klientom.

Punkty lojalnościowe są stosowane przez jednostki w celu zachęcenia klientów do zakupu ich dóbr bądź usług. Obecnie nasze portfele pękają w szwach z powodu plastikowych kart, na których te punkty zbieramy. W momencie zakupu określonego dobra lub usługi otrzymujemy punkty lojalnościowe, które możemy wymieniać na nagrody. Programy lojalnościowe mogą funkcjonować w różnorodny sposób. Możemy dokonać wymiany punktów lojalnościowych na nagrody w postaci dóbr lub usług bezpłatnych albo sprzedawanych po obniżonej cenie. Często jednak zanim otrzymamy kartę stałego klienta, musimy zebrać odpowiednią liczbę punktów. Punkty lojalnościowe mogą być przyznawane za pojedyncze zakupy lub grupy zakupów albo za kontynuację zakupów w określonym czasie.

Jednostka może być organizatorem programu lojalnościowego lub uczestniczyć w programie lojalnościowym organizowanym przez stronę trzecią. Nagrodami mogą być dobra lub usługi oferowane przez samą jednostkę oraz/lub nagrodą może być prawo do żądania dóbr lub świadczenia usług od strony trzeciej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00