Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2013-02-01

Rachunkowość w firmie rządzi się swoimi prawami

Jedną z podstawowych zasad rachunkowości jest zasada ciągłości. Nakazuje ona, by przyjęte reguły stosować w sposób nieprzerwany i spójny. Ma to zapewnić przede wszystkim porównywalność informacji zawartych w sprawozdaniach finansowych za kolejne lata obrotowe. Nakazuje ona stosowanie w jednakowy sposób tych samych metod grupowania operacji finansowych, wyceny aktywów i pasywów itd.

Polityka rachunkowości stanowi dokument, w którym wszystkie zasady rachunkowości zostały zebrane i opisane. Zawiera ona wybrane i stosowane przez jednostkę rozwiązania dopuszczone ustawą o rachunkowości oraz te określone w Międzynarodowych Standardach Rachunkowości, zapewniające wymaganą jakość sprawozdań finansowych. Polityka rachunkowości w usystematyzowany sposób określa też działania, jakimi ma kierować się jednostka. Te z kolei powinny uwzględniać charakter i specyfikę działalności danej jednostki.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00