Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Artykuł aktualny na dzień 28-04-2024
Artykuł aktualny na dzień 28-04-2024
Data publikacji: 2022-07-17

Procedura wydawania świadectwa pracy

Pracodawca jest zobowiązany sporządzić i wydać pracownikowi świadectwo pracy w związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy. Wydanie świadectwa pracy nie może być uzależnione od uprzedniego rozliczenia się pracownika z pracodawcą.

Krok 1. Sprawdź, czy musisz wydać świadectwo pracy

Obowiązek wystawienia świadectwa pracy dotyczy każdego rodzaju umowy o pracę:

● na czas nieokreślony,

● na czas określony,

● na okres próbny.

Istnieją sytuacje, gdy pracodawca nie musi wystawiać świadectwa pracy.

Obowiązek wydania świadectwa pracy

Obowiązkowe wydanie świadectwa pracy:

z mocy prawa

jeżeli pracodawca nie zamierza nawiązać z pracownikiem kolejnego stosunku pracy w ciągu 7 dni od dnia rozwiązania lub wygaśnięcia poprzedniego stosunku pracy

na wniosek o wydanie świadectwa pracy złożony przez pracownika

w razie nawiązania z tym samym pracownikiem kolejnego stosunku pracy w ciągu 7 dni od dnia rozwiązania lub wygaśnięcia poprzedniego

Brak obowiązku wydania świadectwa pracy:

pracownik nie złożył wniosku o wydanie świadectwa pracy

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00