Doręczenie elektroniczne między podmiotami publicznymi po nowelizacji k.p.a.
Nowelizacja przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego wprowadziła obowiązek doręczeń elektronicznych podmiotom publicznym występującym w postępowaniu. Z uwagi na brak ustawowej sankcji w przypadku doręczenia w innej formie niż elektroniczna, należy uznać, że doręczenie takiemu podmiotowi pisma w formie tradycyjnej również będzie skuteczne.
Podmiotom publicznym, które mają obowiązek udostępniania i obsługi elektronicznej skrzynki podawczej, pisma w postępowaniu doręcza się za pośrednictwem tej skrzynki. Jest tak, gdy podmioty te są stronami lub uczestnikami postępowania administracyjnego. Chodzi o podmioty publiczne. Zostały one wskazane w art. 2 ust. 1 ustawy z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (dalej: u.i.d.p.). Zaliczono do nich również jednostki samorządu terytorialnego i ich organy, a także samorządowe zakłady budżetowe.
