Usunięcie z akt osobowych informacji o ukaraniu pracownika karą porządkową
PROBLEM: Pracownik ponad rok temu został ukarany karą porządkową nagany. Usuwamy właśnie z jego akt osobowych zawiadomienie o ukaraniu. Czy możemy jednak nadal przechowywać pozostałą dokumentację związaną z karą (notatka z rozmowy ze świadkami zachowania, wyjaśnienia pracownika), aby w razie konieczności móc wykazać, że pracownik w przeszłości nie wykonywał prawidłowo obowiązków?
:, po roku nienagannej pracy pracodawca nie może nadal przetwarzać jakichkolwiek informacji osobowych związanych z ukaraniem pracownika karą porządkową. Nie sprowadza się to tylko do usunięcia informacji o ukaraniu z akt osobowych, ale również usunięcia posiadanej dokumentacji związanej z naruszeniem obowiązków przez pracownika. Dalsze ich przechowywanie nie jest już związane z realizacją prawnie uzasadnionego celu - dokumenty te nie mogą już w żaden sposób wpłynąć na późniejszą ocenę pracownika czy też uzasadniać wypowiedzenie - dlatego naruszać będzie przepisy o ochronie danych osobowych.
