Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2018-08-29

Zakaz dyskryminacji telepracowników

Telepracownik to pracownik wykonujący pracę zdalnie i przekazujący jej wyniki za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej. Kodeks pracy przewiduje dla telepracownika mechanizm szczególnej ochrony. Warto wiedzieć, jakie uprawnienia przysługują telepracownikowi.

Istota telepracy

Zgodnie z przepisami Kodeksu pracy telepracą będzie praca wykonywana regularnie poza zakładem pracy, z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu przepisów o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Warunki stosowania telepracy przez pracodawcę określa się w porozumieniu zawieranym między pracodawcą oraz zakładową organizacją związkową lub też w regulaminie pracy. Telepraca może mieć charakter stały lub przejściowy. Ponadto, może być wykonywana w połączeniu z tradycyjną pracą. W takim przypadku pracownik mógłby świadczyć pracę w siedzibie pracodawcy przez część tygodnia, a przez pozostałą część w domu. W innym wariancie taki pracownik mógłby stawiać się w zakładzie pracy jedynie w celu raportowania oraz podsumowania swoich czynności. Co istotne, wykonywanie telepracy może być uzgodnione zarówno przy podpisywaniu umowy, jak i już w trakcie zatrudnienia pracownika.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00