Rejestr umów zawieranych przez jsfp – nie wszystkie informacje o przedsiębiorcy będą mogły być ujawnione
Nie od 1 lipca br., a od 1 stycznia 2023 roku JST będą musiały publikować w centralnym rejestrze informacje o zawieranych umowach. Obowiązek miałby dotyczyć umów o wartości powyżej 5 tys. zł netto, a nie 500 zł, jak pierwotnie zakładano – takie zmiany zakłada poprawka dot. rejestru „doklejona” do noweli ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw. Dotyczy to umów w formie pisemnej, dokumentowej, elektronicznej czy szczególnego rodzaju. Nie będzie to jednak ewidencja umów, jak sądzą niektórzy urzędnicy, a dość szczegółowy zestaw danych o treści danego kontraktu, zawieranego także z przedsiębiorcami. Wiadomo jednak, że istnieje wiele prawnych ograniczeń w zakresie ujawniania danych. Powstaje więc pytanie, kiedy nie będzie można przekazywać do rejestru MF danych dotyczących przedsiębiorcy?
