Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Artykuł aktualny na dzień 16-04-2024
Artykuł aktualny na dzień 16-04-2024
Data publikacji: 2023-01-23

Ocena ryzyka zawodowego w biurze rachunkowym

Praca w biurze rachunkowym, mimo że ma charakter typowo administracyjno-biurowy, nie jest wolna od zagrożeń. Również pracownicy tej branży ulegają wypadkom przy pracy. Dlatego też pracodawcy biur rachunkowych powinni oceniać ryzyko zawodowe oraz podejmować działania profilaktyczne minimalizujące lub całkowicie eliminujące to ryzyko.

Stosownie do postanowień art. 226 Kodeksu pracy (dalej: k.p.) pracodawca jest obowiązany oceniać i dokumentować ryzyko zawodowe związane z wykonywaną pracą oraz stosować niezbędne środki profilaktyczne zmniejszające to ryzyko.

Ważne
Definicja

Pojęcie ryzyka zawodowego zostało zdefiniowane w § 2 pkt 7 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, który stanowi, że jest to prawdopodobieństwo wystąpienia niepożądanych zdarzeń związanych z wykonywaną pracą, powodujących straty, w szczególności wystąpienia u pracowników niekorzystnych skutków zdrowotnych w wyniku zagrożeń zawodowych powstających w środowisku pracy lub sposobu wykonywania pracy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00