Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 19 października 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.415.2023.2.MR

Prawo do zastosowania stawki 0% VAT dla dostawy serwerów wraz z oprogramowaniem oraz przełączników sieciowych.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

23 sierpnia 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 16 sierpnia 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy prawa do zastosowania stawki 0% VAT dla dostawy serwerów wraz z oprogramowaniem oraz przełączników sieciowych.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Wnioskodawca na podstawie faktury nr (…) z 28 czerwca 2023 r. i korekty faktury nr (…) z 10 lipca 2023 r. w ramach Umowy nr (…) z 31 marca 2023 r. zawartej z (…) dokonał sprzedaży serwerów wraz z oprogramowaniem oraz przełączników sieciowych na rzecz uczelni wyższej – (…).

Szczegółowy opis wymagań funkcjonalnych dla serwerów i ich oprogramowania został przedstawiony przez Zamawiającego: (…) do przetargu pn. (…)”, znajdującym się pod linkiem: (…) w rozdziałach:

2.Serwery obliczeniowe;

3.Serwer dyskowy;

4.Oprogramowanie do wirtualizacji;

5.Infrastruktura sieciowa.

Odbiorcą wyżej wymienionych urządzeń jest (…) (placówka oświatowa), która jest jednocześnie płatnikiem za dostarczone towary.

W ramach oferty złożonej przez (…), zaoferowano i dostarczono:

1.Serwer obliczeniowy typu „A” (…) wraz z oprogramowaniem do wirtualizacji mocy obliczeniowej (…) oraz oprogramowaniem do wirtualizacji sieci (…) – 2 szt. – Jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych.

2.Serwer obliczeniowy typu „A” (…) wraz z oprogramowaniem do wirtualizacji mocy obliczeniowej (...) oraz oprogramowaniem do wirtualizacji sieci (...) – 2 szt. – Jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych.

3.Serwer obliczeniowy typu „B” (…) wraz z oprogramowaniem do wirtualizacji mocy obliczeniowej (...) oraz oprogramowaniem do wirtualizacji sieci (...) – 2 szt. – Jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych.

4.Serwer obliczeniowy typu „B” (…) wraz z oprogramowaniem do wirtualizacji mocy obliczeniowej (…) oraz oprogramowaniem do wirtualizacji sieci (…) – 2 szt. – Jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych.

5.Serwer obliczeniowy typu „B” (…) – 3 szt. – Jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych.

6.Serwer obliczeniowy typu „C” (…) – 1 szt. – Jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych.

7.Serwer dyskowy typu „B” (…) – 1 szt. – Jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych.

8.Przełącznik sieciowy (…) – 2 szt. – Urządzenia do transmisji danych cyfrowych (w tym koncentratory i switche sieciowe, routery i modemy).

9.Przełącznik sieciowy (…) – 2 szt. – Urządzenia do transmisji danych cyfrowych (w tym koncentratory i switche sieciowe, routery i modemy).

10.Przełącznik sieciowy (…) – 3 szt. – Urządzenia do transmisji danych cyfrowych (w tym koncentratory i switche sieciowe, routery i modemy).

Oprogramowanie do wirtualizacji mocy obliczeniowej (…), (…) oraz (…), (…) jest systemem operacyjnym serwera rezydującym bezpośrednio na warstwie sprzętowej i jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania serwera.

Oprogramowanie do wirtualizacji sieci (…), jest modułem rozszerzającym funkcjonalność systemu (…) o funkcje niezbędne do odpowiedniego funkcjonowania sieciowego serwera.

Przedmiot dostawy zgodny jest z art. 83 ust. 1 pkt 26 lit. a) ustawy o podatku od towarów i usług przy zachowaniu warunków, o których mowa w ust. 13-15 ustawy, tj. sprzęt wskazany jest w załączniku nr 8 do ustawy. Wraz z serwerami dostarczone zostało oprogramowanie niezbędne do ich funkcjonowania.

Nabywcą jest placówka oświatowa. Spółka posiada stosowne Zamówienie (nr (…) z 18 maja 2023 r.), potwierdzone przez organ nadzorujący zamawiającą placówkę oświatową, tj. przez Ministra Edukacji i Nauki (nr Potwierdzenia (…)).

Kopię ww. Zamówienia, Spółka przekazała do właściwego urzędu skarbowego, tj. (…).

Pytanie

Czy przedmiotowa sprzedaż serwerów wraz z oprogramowaniem oraz przełączników sieciowych spełnia warunki zastosowania stawki 0% VAT określone w art. 83 ust. 1 pkt 26 lit. a) ustawy o podatku od towarów i usług przy zachowaniu wymagań, o których mowa w ust. 13-15 tejże ustawy i w związku z tym opisana sprzedaż podlega opodatkowaniu podatkiem VAT w wysokości 0%?

Państwa stanowisko w sprawie

W ocenie Wnioskodawcy przedmiotowa sprzedaż serwerów wraz z oprogramowaniem spełnia na gruncie przepisów warunki zastosowania stawki 0% VAT określone w art. 83 ust. 1 pkt 26 lit. a) ustawy o podatku od towarów i usług przy zachowaniu warunków, o których mowa w ust. 13-15 tejże ustawy i w związku z tym opisana sprzedaż podlega opodatkowaniu podatkiem VAT w wysokości 0%.

Zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 26 lit. a) ustawy o podatku od towarów i usług, stawkę podatku w wysokości 0% stosuje się do dostaw sprzętu komputerowego dla placówek oświatowych – przy zachowaniu warunków, o których mowa w ust. 13-15 ustawy.

Zgodnie z ust. 13-15:

13.Opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 0% podlegają towary wymienione w załączniku nr 8 do ustawy.

Załącznik nr 8 do ustawy o podatku od towarów i usług obejmuje:

1)jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych;

2)drukarki;

3)skanery;

4)urządzenia komputerowe do pism Braille'a (dla osób niewidomych i niedowidzących);

5)urządzenia do transmisji danych cyfrowych (w tym koncentratory i switche sieciowe, routery i modemy).

14.Dokonujący dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26, stosuje stawkę podatku 0%, pod warunkiem:

1)posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową zgodnie z odrębnymi przepisami - w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. a; (...)

15.Dostawca obowiązany jest przekazać kopię dokumentów, o których mowa w ust. 14, do właściwego urzędu skarbowego.

Oprogramowanie

Stawka 0% dotyczy tylko dostawy ww. towarów (m.in. serwerów). Stawka ta nie dotyczy sprzedaży licencji (które na gruncie VAT traktowane są jako usługa). W konsekwencji, sprzedaż licencji może być objęta stawką 0% na podstawie omawianego przepisu tylko w przypadku, gdy będzie ona niezbędna do funkcjonowania serwera. W takim bowiem przypadku, na gruncie VAT należy uznać, że mamy do czynienia z tzw. dostawą kompleksową – serwer wraz z oprogramowaniem – gdzie świadczeniem głównym jest dostawa serwera.

Sprzedaż oprogramowania dodatkowego (tj. takiego, które nie jest niezbędne do funkcjonowania serwera) będzie podlegać opodatkowaniu wg stawki podstawowej (23%).

Takie podejście potwierdzają też interpretacje indywidualne. Przykładowo, w interpretacji z 5 czerwca 2017 r. (sygn. 3063-ILPP1-2.4512.75.2017.2.NF) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej (DKIS) wskazał, że: „Dostawa serwera typu I pod wirtualizację wraz z oprogramowaniem i systemem operacyjnym, sprzętu komputerowego składającego się z komputerów stacjonarnych, monitorów kolorowych LCD 20" z systemem operacyjnym, a także przełącznika typu II na potrzeby sieci LAN i WLAN z co najmniej 48 szt. Portów 1 Gbit/s, punktu dostępowego sieci WLAN i LAN oraz zestawu C. umożliwiającego przerobienie wszystkich poleceń dotyczących routerów oraz switchy z laboratonów będzie podlegało opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 0%, przy spełnieniu warunków określonych w art. 83 ust. 14 i 15 ustawy, ponieważ ww. sprzęt komputerowy został wymieniony w załączniku nr 8 do ustawy. Odnosząc się natomiast do nabywanego wraz ze sprzętem komputerowym oprogramowania biurowego i antywirusowego tut. Organ wskazuje, że oprogramowanie, które służy konkretnemu użytkownikowi (tj. uwzględnia potrzeby konkretnego użytkownika), bez którego zestaw komputera stacjonarnego i tak jest gotowy do prawidłowego funkcjonowania i z którego użytkownik może korzystać tylko, kiedy dysponuje zestawem komputera stacjonarnego, gotowym do prawidłowego funkcjonowania (takie jak nabywane przez Wnioskodawcę pakiety biurowe oraz oprogramowanie antywirusowe), nie może korzystać ze stawki podatku w wysokości 0%”.

W interpretacji DKIS z 21 marca 2023 r. (sygn. 0112-KDIL1-3.4012.561.2022.2.AKR) wskazano: „Podobnie, 0% stawki podatku nie można zastosować do konfiguracji i instalacji systemu (...). Powyższe wynika z faktu, że konfiguracja i instalacja systemu nie stanowi dostawy towarów, tylko jest świadczeniem usług. Jak wskazano wyżej, opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 0% podlegają wyłącznie towary wymienione w załączniku nr 8 do ustawy”.

Podobne stanowisko zostało przedstawione w wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego z 11 czerwca 2013 r., sygn. I FSK 939/12, który dotyczył „zestawów komputerów stacjonarnych”, które również objęte są zał. 8 do ustawy o VAT. W wyroku tym NSA wskazał: „Stawka 0% podatku dotyczy ściśle dostawy towaru w postaci zestawów komputerów stacjonarnych (po spełnieniu pozostałych warunków przewidzianych ustawą). Będzie tym towarem zestaw komputera stacjonarnego gotowy do prawidłowego funkcjonowania. To oznacza, że zestaw komputera stacjonarnego tworzy oprogramowanie niezbędne do stworzenia gotowości zestawu komputera stacjonarnego do prawidłowego funkcjonowania. Gotowość zestawu komputera stacjonarnego do prawidłowego funkcjonowania oznacza gotowość do (możliwość) wprowadzenia do takiego zestawu oprogramowania, wymaganego indywidualnymi potrzebami konkretnego użytkownika, bez którego zestaw komputera stacjonarnego jest gotowy do prawidłowego funkcjonowania. Oprogramowanie, które służy konkretnemu użytkownikowi (uwzględnia potrzeby konkretnego użytkownika), bez którego zestaw komputera stacjonarnego jest gotowy do prawidłowego funkcjonowania, nie tworzy zestawu komputera stacjonarnego w rozumieniu poz. 1 załącznika nr 8 do ustawy VAT. Nie tworzy zestawu komputera stacjonarnego takie oprogramowanie, z którego użytkownik może korzystać tylko, kiedy dysponuje zestawem komputera stacjonarnego, gotowym do prawidłowego funkcjonowania. To oznacza, że nie każde oprogramowanie tworzy zestaw komputera stacjonarnego, wymieniony w poz. 1 załącznika nr 8 do ustawy VAT (...).

Skoro oprogramowanie może być sprzedawane oddzielnie, jako samodzielny produkt, tzn., że nie jest elementem niezbędnym do funkcjonowania podstawowego zestawu komputerowego, zatem jako takie słusznie uznały organy, a sąd I instancji zatwierdził, że nie wchodził on w skład zestawu”.

Placówka oświatowa

Zgodnie z art. 43 ust. 9 ustawy o podatku od towarów i usług, przez placówki oświatowe, o których mowa w ust. 1 pkt 13 oraz w art. 83, rozumie się szkoły i przedszkola publiczne i niepubliczne, szkoły wyższe i placówki opiekuńczo-wychowawcze.

Jak rozumie Wnioskodawca, podmiotowa politechnika jest szkołą wyższą. W takim przypadku jest także placówką oświatową.

Podsumowanie

Warunki zastosowania stawki 0% na gruncie powyższych przepisów zostały zatem w ocenie Wnioskodawcy spełnione, tj.:

1)przedmiotem dostawy jest sprzęt wskazany w załączniku nr 8 do ustawy o podatku od towarów i usług, tj. Jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych oraz Urządzenia do transmisji danych cyfrowych (w tym koncentratory i switch i sieciowe, routery i modemy);

2)nabywcą jest placówka oświatowa (szkoła wyższa - …);

3)Wnioskodawca posiada stosowne zamówienie (nr 1… z 18 maja 2023 r.) potwierdzone przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową (tj. Ministra Edukacji i Nauki), zgodnie z odrębnymi przepisami (Potwierdzenie nr (…) z 10 lipca 2023 r.);

4)Wnioskodawca przekazał kopię ww. zamówienia do właściwego urzędu skarbowego, tj. (…).

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1570 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”:

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zwanym dalej „podatkiem”, podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy:

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

W myśl art. 2 pkt 6 ustawy:

Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o towarach – rozumie się przez to rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

W świetle art. 41 ust. 1 ustawy:

Stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Zgodnie z art. 146aa ust. 1 pkt 1 ustawy:

W okresie od dnia 1 stycznia 2019 r. do końca roku następującego po roku, dla którego wartość relacji, o której mowa w art. 38a pkt 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, jest nie większa niż 43% oraz wartość, o której mowa w art. 112aa ust. 5 tej ustawy, jest nie mniejsza niż -6%: stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2, art. 110 i art. 138i ust. 4, wynosi 23%.

Zgodnie z art. 146ea ustawy:

W roku 2023:

1)stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2, art. 110 i art. 138i ust. 4, wynosi 23%;

2)stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz tytule załącznika nr 3, wynosi 8%;

3)stawka zryczałtowanego zwrotu podatku, o której mowa w art. 115 ust. 2, wynosi 7%;

4)stawka ryczałtu, o której mowa w art. 114 ust. 1, wynosi 4%.

Oprócz stawki podstawowej, na wybrane grupy towarów i usług, ustawodawca przewidział także stawki preferencyjne, przy czym wszelkie preferencje dotyczące wysokości opodatkowania stanowią wyjątek od ogólnej zasady i dlatego zastosowanie niższej niż podstawowa stawka podatku, może być zrealizowane wyłącznie w granicach określonych przepisami ustawy o podatku od towarów i usług i wydanych na podstawie delegacji ustawowej aktów wykonawczych do tej ustawy.

Na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy:

Stawkę podatku w wysokości 0% stosuje się do dostaw sprzętu komputerowego:

a)dla placówek oświatowych,

b)dla organizacji humanitarnych, charytatywnych lub edukacyjnych w celu dalszego nieodpłatnego przekazania placówkom oświatowym

– przy zachowaniu warunków, o których mowa w ust. 13-15.

Stosownie do art. 83 ust. 13 ustawy:

Opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 0% podlegają towary wymienione w załączniku nr 8 do ustawy.

W załączniku nr 8 do ustawy – „Wykaz towarów, których dostawa jest opodatkowana stawką 0% na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy” wymieniono:

1.Jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych

2.Drukarki

3.Skanery

4.Urządzenia komputerowe do pism Braille’a (dla osób niewidomych i niedowidzących)

5.Urządzenia do transmisji danych cyfrowych (w tym koncentratory i switche sieciowe, routery i modemy).

W myśl art. 83 ust. 14 ustawy:

Dokonujący dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26, stosuje stawkę podatku 0%, pod warunkiem:

1)posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami – w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. a;

2)posiadania kopii umowy o nieodpłatnym przekazaniu sprzętu komputerowego placówce oświatowej oraz posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami – w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. b.

Ponadto stosownie do art. 83 ust. 15 ustawy:

Dostawca obowiązany jest przekazać kopię dokumentów, o których mowa w ust. 14, do właściwego urzędu skarbowego.

Art. 43 ust. 9 ustawy stanowi, że:

Przez placówki oświatowe, o których mowa w ust. 1 pkt 13 oraz w art. 83, rozumie się szkoły i przedszkola publiczne i niepubliczne, szkoły wyższe i placówki opiekuńczo-wychowawcze.

Podstawą do zastosowania preferencyjnej stawki podatku w wysokości 0% w przypadku dostaw sprzętu komputerowego na rzecz placówek oświatowych jest przede wszystkim zaliczenie dostarczanych towarów do określonych grup towarowych wymienionych w powołanym załączniku nr 8 do ustawy. Katalog towarów, co do których ma zastosowanie przepis art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy, został przez ustawodawcę określony w sposób szeroki, ponieważ wymieniono w nim grupy towarów bez podania szczegółowego oznaczenia PKWiU, jednakże jest to katalog zamknięty, co oznacza, że ustawodawca nie przewidział w tym przypadku jakichkolwiek wyjątków, ani interpretacji rozszerzających.

Z powyższego wynika, że nie każdy sprzęt komputerowy jest opodatkowany 0% stawką podatku, lecz tylko i wyłącznie wymieniony w załączniku nr 8 do ustawy.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca w ramach Umowy nr (…) z 31 marca 2023 r. zawartej z (…) dokonał sprzedaży serwerów wraz z oprogramowaniem oraz przełączników sieciowych na rzecz uczelni wyższej – (…). Oprogramowanie do wirtualizacji mocy obliczeniowej (…), jest systemem operacyjnym serwera rezydującym bezpośrednio na warstwie sprzętowej i jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania serwera. Oprogramowanie do wirtualizacji sieci (…), jest modułem rozszerzającym funkcjonalność systemu (…) o funkcje niezbędne do odpowiedniego funkcjonowania sieciowego serwera.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą wskazania, czy ma on prawo do zastosowania stawki 0% na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy dla sprzedaży serwerów wraz z oprogramowaniem oraz przełączników sieciowych, na rzecz uczelni wyższej.

W opisie sprawy Wnioskodawca wskazał, że ww. przedmiot dostawy stanowi sprzęt wskazany w załączniku nr 8 do ustawy.

Zatem ich sprzedaż po spełnieniu określonych w stosownych przepisach ustawy warunków może korzystać z opodatkowania stawką podatku w wysokości 0%.

Przy czym należy wskazać, że aby na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy, miała zastosowanie stawka podatku w wysokości 0%, dostawa musi być realizowana na rzecz placówki oświatowej. Na potrzeby art. 83 ustawy, w treści art. 43 ust. 9 ustawy wymieniono zamknięty katalog placówek oświatowych. Ponadto, unormowania zawarte w art. 83 ust. 14 oraz ust. 15 ustawy wskazują na warunki formalne do zastosowania stawki 0%, poprzez obowiązek posiadania stosownych dokumentów, których kopie dokonujący dostawy obowiązany jest przekazać do właściwego urzędu skarbowego.

Jak wskazał Wnioskodawca, Spółka dokonała sprzedaży serwerów wraz z oprogramowaniem oraz przełączników sieciowych na rzecz uczelni wyższej – (…). Nabywcą jest placówka oświatowa, która jest jednocześnie płatnikiem za dostarczone towary. Spółka posiada stosowne Zamówienie (nr (…) z 18 maja 2023 r.), potwierdzone przez organ nadzorujący zamawiającą placówkę oświatową, tj. przez Ministra Edukacji i Nauki (nr Potwierdzenia(…) z 10 lipca 2023 r.). Kopię ww. Zamówienia Spółka przekazała do właściwego urzędu skarbowego.

Skoro zatem – zgodnie z informacjami wskazanymi w opisie sprawy – dostawa serwerów wraz z oprogramowaniem oraz przełączników sieciowych dokonana została na rzecz placówki oświatowej i dokonujący dostawy posiada stosowne zamówienie potwierdzone przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową, a kopia zamówienia została przekazana do właściwego urzędu skarbowego, to spełnione są warunki, o których mowa w art. 83 ust. 14-15 ustawy i tym samym, przy dostawie wskazanych we wniosku ww. urządzeń, wykonawca jest uprawniony do zastosowania preferencyjnej stawki podatku w wysokości 0%, na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy.

Podsumowując, sprzedaż serwerów wraz z oprogramowaniem oraz przełączników sieciowych spełnia warunki do zastosowania stawki 0% VAT określone w art. 83 ust. 1 pkt 26 lit. a) ustawy o podatku od towarów i usług i w związku z tym opisana sprzedaż podlega opodatkowaniu podatkiem VAT w wysokości 0%.

Tym samym Państwa stanowisko jest prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Należy zauważyć, że zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, wydana interpretacja traci swą aktualność.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00