eporadnia.infor.pl 1/2000 z 01.01.2000
Porada aktualna
na dzień 05.12.2025
Data publikacji: 05.05.2025
Czy pracodawca może wycofać oświadczenie woli o rozwiązaniu umowy o pracę
PROBLEM
Pracodawca wysłał do pracownika oświadczenie o rozwiązaniu umowy z art. 52 Kodeksu pracy z powodu nieobecności nieusprawiedliwionych w okresie od 15 marca do 10 kwietnia 2025 r. Niestety oświadczenie jest wadliwe ze względu na niezachowanie formy pisemnej (wydruk pisma z podpisem kwalifikowanym pracodawcy). Czy pracodawca w takiej sytuacji może wycofać poprzednie oświadczenie jako niezgodne z prawem i wysłać do pracownika nowe oświadczenie uwzględniające dalsze nieusprawiedliwione nieobecności po 10 kwietnia i jak w takim przypadku liczyć okres 1 miesiąca na rozwiązanie umowy o pracę od momentu powzięcia wiadomości o rażącym naruszeniu obowiązków?
