eporadnia.infor.pl 1/2000 z 01.01.2000 [dodatek: eporadnia.infor.pl]
Porada aktualna
na dzień 05.12.2025
Data publikacji: 08.10.2025
Kto powinien autoryzować transakcje bankowe dotyczące składek ZUS w jednostce budżetowej
PROBLEM
Mam pytanie dotyczące autoryzacji przelewów bankowych w jednostce budżetowej. Autoryzacja każdego przelewu odbywa się dwuetapowo. Pierwszy etap to wprowadzenie przelewu i autoryzacja (stanowiska: starsza księgowa lub główna księgowa), a drugi etap to autoryzacja dyrektora lub zastępcy dyrektora. Czy przelewy dotyczące opłacenia składek ZUS musi wprowadzać główna księgowa, czy ta pierwsza autoryzacja może być dokonana przez osobę wyznaczoną do liczenia płac, czyli m.in. również składek ZUS, a następnie drugiej autoryzacji powinien dokonać dyrektor? Zaznaczę, że jesteśmy jednostką budżetową, a dokładnie Centrum Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych podlegających pod urząd miasta.
