Kto może być przewodniczącym komisji inwentaryzacyjnej
PROBLEM
Jesteśmy małą jednostką oświatową zatrudniającą 4 osoby w administracji (główny księgowy, specjalista pracujący w księgowości, sekretarz, kierownik gospodarczy), 5 osób w obsłudze (sprzątaczki i konserwator), nauczycieli (w tym dyrektor, wicedyrektor i kierownik praktyk). W tym roku przeprowadzamy inwentaryzację w drodze spisu z natury. Dyrektor wydał zarządzenie, w którym przewodniczącym komisji został wyznaczony kierownik gospodarczy, a członkami kierownik szkolenia praktycznego i sprzątaczka. Komisja inwentaryzacyjna powołała zespoły spisowe składające się z nauczycieli i pracowników obsługi. Czy przewodniczącym komisji może zostać kierownik gospodarczy, który wprowadza środki trwałe i wyposażenie do programy ewidencyjnego? Czy nie byłoby lepszym rozwiązaniem wyznaczyć specjalistę? Sekretarz szkoły nie ma minimalnej wiedzy na temat inwentaryzacji ani predyspozycji fizycznych i kompetencji.
