Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2001-10-03

Wydatki na promocję

Wydatki na promocję

Edward Jankowski, Izba Skarbowa w Warszawie

Aby przetrwać na coraz bardziej konkurencyjnym rynku, przedsiębiorcy zmuszeni są podejmować działania promocyjne. Niektóre wydatki na tego rodzaju działania mogą być w całości zaliczone do kosztów uzyskania przychodów.

Zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (j.t. Dz.U. Nr 14, poz. 176 z późn.zm.; dalej u.p.d.o.f.) oraz art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (j.t. Dz.U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn.zm.; dalej u.p.d.o.p.) nie są kosztami uzyskania przychodów koszty reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25 proc. przychodów, chyba że reklama prowadzona jest w środkach masowego przekazu lub publicznie.

Jednak niektóre wydatki o charakterze zbliżonym do reklamy mogą zostać w całości zaliczone na poczet kosztów uzyskania przychodu na podstawie art. 15 ust. 1 u.p.d.o.f. i art. 22 ust. 1 u.p.d.o.p.

Czym jest promocja?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00